Umiejętność autoprezentacji, pracy w grupie, podziału zadań, rozwiązywania kwestii spornych (choćby metodą „rzut monety- orzeł czy reszka”;))- to tylko niektóre z korzyści jakie dzieci czerpią pracując na lekcji metodą projektu. Uczniowie z klasy 2a z tą formą pracy zetknęli się już w zeszłym roku i od razu bardzo ją polubili. Tym razem, zgłębialiśmy w ten sposób temat przyjaźni. Dzieci czytały tekst inscenizacji o kłótni przyjaciół z podziałem na role. Podczas pracy w grupach rysowały przyjaciół, podawały ich cechy. Zapoznały się z treścią opowiadania „Kubuś Puchatek i Przyjaciele”, co zaowocowało stworzeniem parasola dla przyjaciela w potrzebie. Były też zadania skłaniające do refleksji i podsumowujące naszą tygodniową pracę- ankieta i uzupełnianie niedokończonych zdań.
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie
